Cara-cara Install CINTA


INSTALL CINTA-KASIH-SAYANG

Customer Service (CS): Ya, ada apa yang boleh saya bantu?

Pelanggan (P): Baik, setelah dipertimbangkan, saya membuat keputusan untuk meng-install CINTA-KASIH-SAYANG. Bolehkah anda memandu saya menyelesaikan prosesnya?

CS: Ya, saya boleh membantu anda. Adakah anda sudah bersedia?

P: Baiklah, saya sedia melakukannnya. Tetapi saya kurang mengerti tentang teknik-tekniknya. Apa yang harus saya lakukan dahulu?

CS: Langkah pertama adalah BUKA HATI anda. Tahukah anda dimana hati anda?

P: Ya, tapi masih ada banyak lagi program yang masih aktif. Bolehkah saya meng-installnya sementara program-program tersebut masih berjalan?

CS: Boleh nyatakan program apa yang sedang aktif?

P: Sebentar,izinkan saya melihat dahulu. Emm, program yang sedang aktif adalah: SAKITHATI.EXE,GERAM.EXE,BENCI.IVS,DENDAM.EXE DAN TAKYAKIN.EXE

CS: Tak mengapa. CINTA-KASIH akan menghapus SAKITHATI.EXE dan GERAM.EXE dari sistem operasi (OS) anda. Program tersebut akan tetap ada dalam memori anda tapi tidak lama kerana akan ditampal program lain. CINTA-KASIH-SAYANG akan menampal TAKYAKIN.EXE dengan modul yang diberi nama PERCAYADIRI.MSI, ia akan meneutralkan program tersebut.Namun, anda harus mematikan BENCI.IVS dan DENDAM.EXE. Kedua-dua program tersebut boleh menyebabkan CINTA-KASIH-SAYANG tidak di-install dengan sempurna. Dapatkah anda mematikannya?

P: Saya tidak tahu cara terbaik untuk mematikannya. Boleh bantu saya?

CS: Okey, dengan senang hati. Klik start-button pada taskbar, melalui start-menu, aktifkan program MEMAAFKAN.EXE. Aktifkan program ini sekerap mungkin sampai BENCI.IVS dan DENDAM.EXE terhapus.

P: Sudah. CINTA-KASIH-SAYANG mulai di-install secara automatik. Apakah in wajar?

CS: Ya, anda akan menerima isyarat bahawa CINTA-KASIH-SAYANG akan terus di-install ke dalam HATI anda. Anda telah menerima isyarat tersebut?

P: Emm, ok. Apakah sudah selesai di-install?

CS: Ya, tapi ingat bahawa anda hanya mempunyai program asasnya sahaja. Anda perlu mulai menghubungkan HATI lain untuk meng-upgrade-nya.

P: Oops. Saya mendapat error message. Apa yang harus saya lakukan?

CS: Apa mesejnya?

P: 'ERROR 412 line 39- PROGRAM NOT RUN IN INTERNAL COMPONENT,CANNOT CONNECT PORT'. Apa maksudnya?

CS: Jangan khuatir, ini masalah biasa. Ertinya, program CINTA-KASIH-SAYANG diset untuk aktif di HATI eksternal tetapi belum dapat aktif di HATI internal. Ini ada salah satu kerumitan pemprograman. Maknanya anda perlu men-CINTA-KASIH-SAYANG-i diri anda sendiri sebelum men-CINTA-KASIH-SAYANG-i orang lain.

P: Jadi, apa yang harus saya lakukan seterusnya?

CS: Dapatkah anda klik pulldown directory yang berjudul PASRAH?

P: Ya, sudah.

CS: Bagus. Sekarang pilih fail-fail ini; MEMAAFKAN_DIRI-SENDIRI.DOC dan MENYEDARI_KEKURANGAN.TXT dan salin ke directory MYHEART. Sistem ini akan menampal fail-fail konflik dan mulai memperbaiki program-program yang rosak. Anda perlu mengosongkan Recycle Bin untuk memastikan program-program yang rosak tidak muncul kembali.

P: Sudah. Hei! HATI saya sudah diisi dengan fail-fail baru, SENYUM.JPG aktif di monitor saya dan menandakan bahawa DAMAI.DLL dan KEPUASAN.VB telah disalin kedalam directory HATI. Apakah ini wajar?

CS: Kadang-kadang. Orang lain mungkin perlu mendownloadnya dari sumber yang berlainan. Kerana OS anda telah bersih dari program-program yang rosak dan VIRUS jadi CINTA-KASIH-SAYANG telah terinstall serta berjalan dengan aktif. Tapi ada satu lagi hal yang penting.

P: Apa dia?

CS: CINTA-KASIH adalah freeware. Pastikan anda sentiasa SHARE kepada orang yang anda temui. Dan jangan segan untuk SHARE program bermanfaat yang lain.Mereka pasti akan menghargainya dan SHARE kembali CINTA-KASIH-SAYANG untuk anda. Selamat berjaya!

Catat Ulasan