Cintaku

Hai waktu yang deras berlalu,
Jauh menyimpang ke sfera masa kini,
Mengapa harus aku dihanyut bersama,
Dan yang hanyut bersamaku pula hanya kenangan lalu,
Kenangan tiga tahun dahulu...
Pada kau yang jadi tamu mata,
Dan mata yang melahir cinta,
Sedang kau ada dia,
Pun aku berlalu berlagak sahaja,
Dengan cinta yang telah berbunga...

Cintaku padamu,
Buat tiga tahun yang tak terungkap,
Dan tika itu masih belum dalam kumenelaah,
Takdir memintas lantas menghilang resah,
Dia telah beredar dari mata,
Namun pada hatimu?
Masihku tak pasti.

Cintaku padamu,
Buat tiga tahun yang tak tercakap,
Lama aku bersandiwara dalam jiwa muda pendamba cinta,
Takdir lagi menyatu,
Kita di relung yang sama,
Kian aku cinta,
Kian aku rindu.

Cintaku padamu,
Buat tiga tahun yang terperap,
Sedalamnya kau kuselami,
Telah kukenal hati budi,
Dan aku pun kian enak memerhati,
Cinta ini kuyakin ada mentari yang sudi menyinari.

Cintaku padamu,
Kini kian bercambah bertunas sudah,
Harapnya berbuah,
Dengan lafaz cinta kuungkapkan,
Merasmi rasa hati yang terpenjara,
Aku cinta...

Catat Ulasan