Tuhan Bagi...

ASSALAMUALAIKUM

Tuhan dah bagi kita jaga dunia,jadi khalifah.Kita ingat untuk kita sorang je ke?Tu yang buat dunia ikut suke kita,tapi ingat...DIA boleh ambil dunia ni sekelip mata je.Cuba kelip mata...Kejap kan?

  • TUHAN bagi kita nyawa,kita ingat untuk cari duit,tapi..kita lupa nyawa tu untuk beribadah kepadaNYA.
  •  TUHAN bagi rezeki,kita ingat kita punya sorang,tapi...DIA bagi tu suruh kita tolong orang.
  • TUHAN bagi akal,kita ingat untuk belajar sehabis tinggi sehabis jauh,tai...kita lupa mana yang hak dan mana yang batil.
  • TUHAN bagi ibubapa,kita ingat tu kita punya selamanya,tapi...kita lupa DIA boleh ambil nyawa iut suka.
  • TUHAN bagi anak,kita ingat boleh le jaga kita masa tua,tapi...dari kecik kita tak jaga dengan sempurna.Kita pun tak jaga ibubapa kita.Nak harap anak nak jaga kita pulak.
  • TUHAN bagi kita dunia,kita ingat kita dah cukup best duduk kat dunia ni,tapi kita lupa kat syurga nanti lagi best.     

Catat Ulasan