Pelabuhan




Disini,
Aku kesejukan ditimpa bayu,
Aku kesakitan dirempuh ombak,
Namun aku tetap setia terpaku disini,
Tanpa keluhan,
Tanpa amarah,
Kerana aku tahu kau pasti kembali,
Mungkin di suatu hari nanti .

Disini,
Aku kerinduan disimbah hujan,
Aku kekecewaan ditepi lautan,
Menunggu janji sumpah setia,
Yang mungkin hanya janji semata-mata,
Dan aku masih tetap disini,
Bertemankan harapan .

Dimana entah pergi bayangmu,
Tidak lagi seperti dulu,
Apakah ada taufan ?
Atau ombak yang membinasakan ?
Atau sememangnya dirimu,
Sudah hilang kasih dan sayang?
Datanglah bertandang dipelabuhanku ini,
Aku sudah tua dimakan lumut-lumut hijau,
Aku sudah reput ditelan arus masa,
Masin laut sudah alah bagiku,
Ombak yang menggila apatah lagi,
Dimana kasihmu?
Dimana janjimu?

Dalam pelayaranmu,
Ingatlah aku disini,
Menunggu pelayaranmu,
Dan akan tetap menunggu ,
Hingga akhir waktu .

1/10/12
Maharanata~Kelana Cinta

Catat Ulasan