Jauh





Jauh didasar hati,
Aku meronta-ronta,
Menahan cinta yang tak kunjung tiba,
Setelah lama bergelumang,
Dalam sebuah penantian,
Yang kuanggapkan seketika,
Walau berabad lamanya .

Jauh di lubuk jiwa,
Aku tanpa putus asa,
Mendakap rindu yang membelai lembut jiwa,
Rindu yang telah lama terpendam,
Dalam dakapan hatiku,
Rindu untukmu duhai insan.

Jauh dari realiti dunia,
Aku mencipta impian,
Memahat sebuah harapan agar tertunai,
Lalu menanti masa,
Tersemainya benih – benih cinta,
Dengan izin Ilahi.

Jauh darimu,
Aku hakikatnya,
Sudah lama menaruh rasa,
Rasa telah lama terlahir,
Berbunga dan subur di jiwa,
Tanpa kau tahu isi hatiku.

Jauh dari cinta ,
Aku mendaki gunung impian,
Bersama secebis kekuatan dan kudrat,
Menggapai sinar cinta bahagia,
Di Dunia . . .

1/10/12
Maharanata~Kelana Cinta

Catat Ulasan